دوره آموزشی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در صنایع دارویی۱۳۹۷-۳-۱۴ ۲۱:۲۴:۵۸ +۰۴:۳۰

تعریف نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه در صنایع دارویی:

سرویس نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه (PM) مجموعه فعالیت ها و روش های منظم و دوره ای است که به منظور بررسی وضعیت موجود, به روز رسانی و حفظ تجهیزات در شرایط مطلوب,انجام می شود . به نحوی که افزایش بهره وری و کاهش فرسایش تجهیزات و در نتیجه کاهش هزینه های سنگین خرید و تعمیرات قطعه برای مجموعه به حداقل برسد.

نگاه کلی به مقوله نگهداری و تعمیرات :

اهداف:

بیشینه کردن دوره عمر مفید دستگاه ها و تجهیزات
بیشینه کردن قابلیت اطمینان دستگاه ها و تجهیزات
بیشینه کردن کارایی کل تجهیزات
کمینه کردن تعمیرات اتفاقی دستگاه هاو ماشین آلات
تحت کنترل در آوردن توقفات و جلوگیری از خرابی های عظیم به دلیل بروز یک اشکال جزیی
کم نمودن تعداد دفعات از کار افتادن تجهیزات
تحت کنترل درآوردن موجودی قطعات یدکی در انبار و ایجاد نظم و ترتیب و استاندارد کردن امور مربوطه
کاهش هزینه های تعمیرات تکراری و متوالی و در نتیجه استفاده بهتر از قطعات یدکی
افزایش کیفیت راهبری و جلوگیری از اتلاف وقت و جلوگیری از فراموشی برخی از تعمیرات در زمان توقف
زمان سنجی و روش سنجی فعالیت های تعمیری و تولیدی و در نتیجه بالا بردن بهره وری و همچنین مستند سازی اسناد و مدارک تجهیزات و تاسیسات

شاخصه های نگرش سیستمی (نظام مند) به تعمیرات:

ثبت کلیه فعالیت ها , ارائه گزارشات و پیشنهادات
اولویت دادن به فعالیت های پیشگیرانه PM
ایجاد یک فراگرد اطلاعات فنی وسیستمی بین واحدها
ایجاد بستر مناسب برای مشارکت کلیه نیروهای عملیاتی, اداری و پشتیبانی در انجام فعالیت هایPM

سوالات مرتبط با دوره نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPMمقدماتی :

1- آیا وجود این دوره در صنعت دارو لازم است ؟

بله بسیار بسیار مهم است

2- پس از گذراندن دوره چه چیزی عاید من میشود؟

در دوره مقدماتی ما روی اصول علمی و عملی سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM صحبت میکنیم و شما را با زوایای نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM در شرکتتان آگاه خواهیم کرد . دو تا مورد بسیار مهم برای شما اتفاق می افتد : 1- تغییر زاویه نگاه شما به صورت سیستماتیک 2- نگرش شما نسبت به مقوله نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM

سنگ بنای شروع نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM اصلاح نگرش است . اگر با نگرش صحیح و اصولی و قاعده مند وارد حوزه نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM نشوید با شکست مواجه میگردید و ما میخواهیم این سنگ بنا را برای شما به بهترین نحو ایجاد کنیم .

3- اگر من در دوره شرکت نکنم روی کیفیت کار من در شرکت اثر دارد؟

انتخاب با شماست . مثل این است که برای رفتن به یک مسافرت ماشین بنز یا ماشین پراید را انتخاب کنید . شرکت در این دوره ها باعث میشود تفکر شما به سوی بنز حرکت کند.

4- مدرس دوره با  مقوله نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM به صورت عملیاتی و کاربردی آشناست یا به صورت تئوری؟

مدرسین دوره از مدیران باتجربه و کاربلد نگهداری و تعمیرات در صنایع دارویی میباشند که استقرار سیستم نگهداری و تعمیرات پیشگیرانهPM را به صورت واقعی و عملیاتی انجام داده اند و با کلیه موارد و مشکلات کار آشنا هستند. در صورت هر گونه ابهام ، میتوانیم شرایطی را ایجاد کنیم تا از پروژه های ایشان بازدید بعمل آورید.

5- این دوره مناسب چه کسانی میباشد؟

مدیران(در هر سطحی) : زیرا نگرش سازمان از مدیر سرچشمه میگیرد و اگر مدیر نگرش صحیحی نسبت به این مقوله نداشته باشد کار سخت میشود.

کارشناسان و تکنسین های فنی مهندسی : این افراد بدلیل اینکه مجری سیستم خواهند بود حضورشان از اهمیت خاصی برخوردار میباشد.

کارشناسان و اپراتورهای تجهیزات در واحد تولید : با توجه به اینکه وظیفه نگهداری و کار با تجهیزات با اپراتور واحد تولید هست و این افراد رابطه کاری نزدیک با فنی مهندسی دارند لذا مجهز شدن به این دانش میتواند فرایند کاری سازمان را بهبود بخشد.

مسئول انبار : یکی از پارامترهای مهم در نگهداری و تعمیرات ، وجود قطعات یدکی است . کارشناسان فنی و تولید ارتباط مستقیمی با مقوله انبار دارند بنابراین لازم است تا مسئول انبار نسبت به مقوله نگهداری و تعمیرات نگرش صحیحی داشته باشد.

جهت ورود به صفحه تخصصی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه PM روی این دکمه کلیک نمایید…
09124983481

تماس از طریق موبایل

تماس از طریق اسکایپ

لطفا صبر کنید